96/04/10 0 دیدگاه 1252 بازدید

نوشته شده توسط  مدیر 

سید مید-هنرمندی که آینده را به تصویر می کشد!

ما برای رفتن به آینده از صفر شروع نمی‌کنیم بلکه تمام گذشته را با خود به همراه داریم. خیلی‌ها آینده را پیش‌بینی می‌کنند و یا چگونگی آن را در ذهن خود به تصویر می‌کشند. سید مید (Syd Mead)، تصویرساز برجسته، هنرمند و آینده‌نگر، یکی از معدود افرادی است که از او خواسته شده تا چنین تصاویری را روی کاغذ بیاورد و به مردم جهان نشان دهد.

(Sydney Jay Mead)سیدنی جی مید که به سید مید شهرت دارد، سال ۱۹۳۳ در آمریکا متولد شد. او در آرت سنتر تحصیل کرد و به واسطه طراحی نوآورانه ، آثار متفاوتی که برای شرکت‌ها و سازمان‌ها خلق می‌کرد و پروژه‌های سینمایی خلاقانه‌ای که در آنها شرکت داشت، به عنوان طراحی پیشرو شناخته ‌شد و طی دهه‌ها نام او با آینده‌نگری مترادف شده بود.

کارهایی که مید درسینما از جمله بیگانگان، ترون و بلید رانر انجام داده است نشان می‌دهد که تلفیق دیزاین و تکنولوژی چه تأثیری بر گیشه دارد. مید از معماری برای خلق پس‌زمینه‌های شگفت‌انگیز استفاده می‌کند. او در میان طراحان صنعتی و طراحان خودرو به عنوان یک منبع الهام جهانی و طراحی افسانه‌ای شناخته می‌شود.

تلفیق طراحی قدرتمند و شیوه بی‌نقص او که با استفاده از تکنیک قدیمی گواش اجرا می‌شود و همچنین حس خوش‌بینی بیش از حدی که در کارهای مید به چشم می‌خورد، طراحان زیادی را به انجام کارهای خلاقانه ترغیب کرده است.

امسال در سی‌امین نمایشگاه طراحی خودرو EyeSon Designدر شهر دیترویت، جایزه یک عمر دستاوردهای طراحی به سید مید اهدا شد و نام او در کنار دیگر طراحان مشهور همچون جورجیو جوجارو، شیرو ناکامورا، سرجیو پنین‌فارینا و کریس بنگل قرار گرفت.

مید در این مراسم از پوستری که برای سی‌امین سالگرد نمایشگاه طراحی خودرو EyesOn Design طراحی کرده است رونمایی کرد. این سومین پوستری است که او برای این نمایشگاه طراحی می‌کنید. دو اثر دیگر مید برای نمایشگاه سال ۱۹۹۱ و ۲۰۱۱ خلق شده‌اند.

در ادامه تصاویری از طرح‌های آینده‌نگرانه سید مید را مشاهده می‌کنید.

 

آموزشگاه هنری رادین تبریز



نظرات



برای ارسال دیدگاه باید وارد حساب کاربری خود شوید.
برای ورود به حساب کاربری خود اینجا کلیک نمایید.