96/04/13 0 دیدگاه 1323 بازدید

نوشته شده توسط  مدیر 

 

10مهارت لازم برای موفقیت طراحان امروزی

در دنیای امروز، شاخص‌های کلیدی وجود دارند که علیرغم اهمیتشان برای موفقیت، معمولا در موسسات آموزشی دیزاین، مورد توجه قرار نمی‌گیرند. داشتن این مهارت‌ها در وضعیت اقتصادی کنونی، تعیین‌کننده موفقیت طراحان خواهد بود. ۱۰ مهارتی که در ادامه می‌خوانید، برای طراحان امروزی قابلیت‌هایی به شمار می‌روند که مجهز بودن به آنها مسیر موفقیت و پیشرفت را هموارتر می‌کند.

کنجکاوی مشتاقانه

کاوش و یادگیری‌های بی‌وقفه، این مورد معمولا تفاوت اصلی طراحانِ تاثیرگذار و برجسته با دیگران است.

تخیل

توانایی کنار هم قرار دادن ایده‌ها و فرصت‌ها، طوری که در نگاه اول چندان واضح نباشند. این توانایی می‌تواند کاملا قدرتمند و تعیین‌کننده باشد.

خودآگاهی و واقع‌نگری

ارزیابی خود و کارهای خود، یکی دیگر از مهارت‌های مورد نیاز طراحان پیشرو است. دیدن خود از نگاه دیگران و داشتن درک واقع‌بینانه نسبت به توانایی‌های شخصی، یک ویژگی ارزشمند است.

ارتباطات و شبکه‌سازی

ساخت اعتبار یکی دیگر از توانایی‌های طراحان موفق است. معمولا زبان طراحی، متفاوت از زبان کسب و کار است. برای طراحان امروزی مهارتِ ایجاد ارتباط مؤثر ضروری است. از این طریق می‌توانند افراد یا سازمان‌ها را تحت نفوذ قرار دهند.

داستان‌پردازی

توانایی تفسیر ایده‌ها یا بیان داستان گونه آنها برای کارفرما یا سازمان‌ها.

زمانی طراح کار خود را به دیگر اعضای گروه پاس می‌داد تا ادامه کار را انجام دهند اما امروزه طراح باید پا به پای گروه کار کند و تمام مراحل اجرای طرح خود را زیر نظر بگیرد تا اجرا به درستی پیش برود.

هوش تجاری

خلق ارزش برای بازار مورد نظر، یکی دیگر از مهارت‌های لازم است. دیزاینرهای موفق با تجارت آشنا هستند. آنها می‌دانند که طراحی چه نقشی در خلق ارزش دارد و چه طور برای محصول برتری و امتیاز به وجود می‌آورد.

آگاهی جهانی

این مورد در دو جهت به کار می‌آید. یکی اطلاع از تغییرات جهان و تاثیر آن بر بازار و دیگری آگاهی از گستردگی فرصت‌هایی که به واسطه جهانی شدن به وجود آمده‌اند. امروز بهترین موقعیت برای بروز استعداد طراحان فراهم شده است.

آگاهی نسبت به شرایط

ارائه طرح‌هایی که شرایط و گرایش‌های اقتصادی، اجتماعی و تجاری موجود، در آنها لحاظ شده باشد.

استعداد عمدا در این فهرست و به عنوان آخرین مورد نوشته شده است. امروزه استعداد واقعی، بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت دارد. طراحان با استعداد، فاصله زیادی با طراحانِ با استعدادی دارند که مهارت‌های بالا را در خود پرورش داده‌اند.

۱۰ سال قبل چنین فهرستی شامل نصف موارد بالا میشد. احتمالا در ۱۰ سال آینده نیز مهارت‌های بیشتری به این فهرست اضافه می‌شود. درنتیجه بهتر است طراحان امروزی برای افزایش مهارت‌های خود بیشتر از استودیو بیرون بزنند و دنبال چالش‌های جدید بگردند و مهارت‌های خود را علاوه بر توسعه دادن، به روز کنند.

توصیه آخر برای طراحان جوانی است که تازه فارغ‌التحصیل شده‌اند. هم‌زمان با جستجو برای پبدا کردن اولین شغل، روی قوی کردن پورتفولیو خود متمرکز شوید و مهارت‌های جدیدی را به مجموعه توانایی‌های خود اضافه کنید. فرض را بر این بگیرید که بقیه هم‌سالان و هم رشته‌ای‌های شما نیز مشغول همین کار هستند، پس خود را جزو بهترین نفرات این رقابت نگه دارید.

آموزشگاه هنری رادین تبریز



نظرات



برای ارسال دیدگاه باید وارد حساب کاربری خود شوید.
برای ورود به حساب کاربری خود اینجا کلیک نمایید.