96/07/23 0 دیدگاه 2159 بازدید

نوشته شده توسط  مدیر 

آموزش نقاشی به کودک 3 تا 4 ساله

در این سن کودک 4 ساله می توانید از کودکتان بخواهید که شکل های اولیه مثل دایره، مثلث و مربع را نقاشی کند. ابتدا خودتان آن شکل را بکشید سپس از کودکتان بخواهید که آن را کپی کند. به زودی کودکتان یاد می گیرد که چگونه به تنهایی بدون کمک و راهنمایی شما این شکل ها را بکشد. شما می توانید نقاشی کشیدن را با آموزش ترکیب کنید مثلا از کودک تان بخواهید تعداد گوشه های هر شکل را بشمارد و به این ترتیب شمارش را با کودک تان تمرین کنید. کودکتان از رنگ کردن شکل هایی که با هم کشیدید لذت خواهد برد. همچنین در این سن برخی از کودکان می توانند بعضی از حروف الفبا را نیز بکشند یا بنویسند. معمولا در این سن کودکان  در کشیدن تصویر افراد دقیق هستند در نتیجه شما می توانید با کشیدن تصویر یک آدمک ساده شروع کنید و کودکتان به مرور جزئیات آن را کامل کند.

توجه داشته باشید که نکاتی که در بالا ذکر شد تنها در جهت پیشنهاد راه هایی برای آموزش نقاشی است و شما می توانید با استفاده از ایده و خلاقیت خود راه های دیگری را نیز امتحان کنید و موفق شوید. در صورتی که تجربه ای دارید می توانید آن را در بخش نظرات با سایر والدین به اشتراک بگذارید.

 

 آموزش نقاشی به کودک 31 تا 36 ماهه

زمانی که کودکتان 2 و نیم ساله شد می تواند به راحتی مداد را در دست بگیرد. کودکان در این سن می توانند زاویه هایی مثل عدد " ۷" را بکشند که بسیار سخت از کشیدن یک خط صاف است. همچنین کودک شما توانایی کشیدن اشکال دایره ای را نیز خواهد داشت و حتی ممکن است بتواند برخی حروف را نیز بنویسد اما اگر کودکتان در این سطح نیست ناراحت و نگران نباشید؛ صبر کنید تا زمانی که خودشان آمادگی اش را داشته باشند و این کار برایشان جذاب و هیجان انگیز باشد. کودک شما در زمان مناسب خود نقاشی کشیدن را شروع و پیشرفت خواهد کرد پس جای هیچ گونه نگرانی نیست. از کودکتان بخواهید که در مورد هر خطی در نقاشی اش توضیح دهد، ممکن است از نظر شما یک خط یا انحنای ساده باشد ولی از نظر آنها معنای زیادی داشته باشد.

در این سن کودکتان زمان بیشتری صرف نقاشی کشیدن می کند .

 

 آموزش نقاشی به کودک 12 تا 30 ماهه

تعدادی ماژیک و کاغذ آماده کنید و با کودکتان توضیح دهید که می خواهید با او نقاشی بکشید. یک خط بکشید و از کودکتان بخواهید یک رنگ را انتخاب کند و از جایی که شما خط را به پایان رساندید ادامه دهد. از کودکتان بخواهید هنگام انتخاب هر رنگ، نام آن را بلند بگوید؛ وقتی نوبت شما شد نیز همین کار را انجام دهید.به صورت نوبتی این کار را انجام دهید و خط های مستقیم و منحنی بکشید تا جایی که کاغذ پر از خط های شما شود. حالا می توانید شکل هایی که از خط های به هم چسبیده شما ایجاد شده را رنگ کنید و اگر شکل واضحی یافتید نامش را بلند بگویید.

اگر کودک شما می تواند در این سن خطوط عمودی یا افقی بکشد او را بسیار تشویق کنید. نقاشی کشیدن با مداد یا ماژیک مهارت های حرکتی ظریف، قدرت بینایی و خلاقیت کودک و همچنین اعتماد به نفس او را تقویت می کند. همیشه در مورد تصویری که همراه با کودکتان می کشید با او صحبت کنید و پس از اتمام کار آن را جایی آویزان کنید تا هم شما و هم کودکتان از دیدن آن لذت ببرید.

توجه داشته باشید که کودکان نارس زمان بیشتری نیاز دارند تا به این مرحله برسند. همچنین بسیاری از کودکان تا قبل از سن 15 یا 16 ماهگی شروع به نقاشی (خط خطی کردن) نمی کنند اما وقتی که شروع کردند پیشرفت خوبی دارند.

 

 

 

آموزشگاه هنری رادین تبریز

ارائه مدرک بین المللی طراحی - نقاشی - مجسمه سازی- گرافیک - مربیگری - مدیریت 

با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور 



نظرات



برای ارسال دیدگاه باید وارد حساب کاربری خود شوید.
برای ورود به حساب کاربری خود اینجا کلیک نمایید.